Min första lista

29 Jan

Jag ger mig in i list-bloggandet med en lista jag hittade hos Fifi.

Nämn något som gjorde dig glad igår: Att en mamma och en unge som var på Plask & lek för första gången var så himla nöjda (och att mamman faktiskt kom fram och berättade hur roligt de haft).
Vad gjorde du kl 08 i morse? Satt vid köksbordet och tittade på Alex som åt frukost.
Vad gjorde du för 15 min sedan? Läste bloggar medan jag guppade med Alex på magen.
Det näst sista du sa högt? (ett litet tillägg från min sida) Kan du byta musik?
Det senaste någon sa till dig: Vad vill du ha?
Det sista du sa högt? Det spelar ingen roll.
Vad har du druckit idag?
Latte.
Vad var det senaste du åt?
En macka.
Vad var det senaste du köpte?
 Mat på Coop.
Vad är det för färg på din ytterdörr?
Vit.
Vad är det för väder hos dig nu? Snö och sol.
Godaste glassmaken? Krossad choklad.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Hmm.
Sover du tungt? Knappast.
Drömmer du mardrömmar? Ja!
Trivs du med ditt jobb? Föräldraledig och lite simskolefröken ibland är perfekt just nu men hoppas hitta ett biologjobb jag trivs med sen!!!
Favoritklädsel? Morgonrock eller mjukisbyxor men alltid raggsockor.
Favoritlåt just nu? Home med Edward Sharpe & The Magnetic Zeros.
Vad ser du om du tittar till höger? Soffa, soffbord, kläder på tork, bokhylla och diskbänken inne i köket.
Vad gör dig glad just nu? Min lilla skrutt.
Vad ska du göra härnäst? Så fort Alex vaknar är det dags att börja göra iordning oss för kalas hos kusinen.
Höger el vänsterhänt? Höger.
Humör just nu? Seg
Favoritgodis? Mintchoklad och lakrits.
Kläder just nu? Linne och mjukisbyxor.
Sommarplaner? ??
Hur många kuddar sover du med? Tre. Minst…
Morgon eller nattmänniska? Morgon men det har väl blivit lite sämre med det sen Alex kom…
Vad är viktigast för dig? Att min familj mår bra!
Är du kittlig? Ja, om man vet var man ska kittla.
Snarkar du? Nej, däremot gnisslar jag tänder.
Stjärntecken? Skorpion.
Äckligaste insekten? Fästingar är ju inga insekter men jag säger fästing ändå för de är så äckliga.
Stökigt el välstädat? Helst välstädat men inte så ofta som jag skulle vilja. 🙂
Vad längtar du mest efter just nu? Att hitta orken att gå upp på vinden och leta efter mina vinterskor.

Ett svar to “Min första lista”

  1. Steel City Anna februari 1, 2012 den 20:16 #

    Love the listor 🙂 Den snor jag!

Lämna en kommentar